Muistin juuri, että saahan noita ihan suomestakin edullisesti käytettynä noita yritysläppäreitä, jotka sopisi sinun budjettiin ja on tehoiltaan ihan kivoja. En vaan kuollakseni muista sivun nimeä, koitan googletella ja linkkaan tänne jos löydän. Useat tutut koulussa ovat ostaneet tuollaisen ja pyörittävät niillä suht ongelmitta raskaahkoja 3D-suunnitteluohjelmia ja muuta-> sinun käyttöösi olisivat varmaan varsin ideaalisia. Ainut haittapuoli niissä on koko, mutta jos ei tarvitse kanniskella konetta niin ei ole ongelma.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
#2
Yleistä höpötystä / Vs: Tietokoneet
joulukuu 17, 2016, 08:21:00 IP
Itse tilasin it-puolen käyneen kaverin avulla Saksasta palikat( paitsi isommat eli näytön ja kotelon) ja sain ensinnäkin 300€ halvemmalla kun Suomesta ja pakettikoneisiin verrattuna todella huomattavan eron suorituskyvyssä. Mutta luulen että halvemmassa hintaluokassa ei etu ole niin merkittävä, oma koneeni tuli kustantamaan kuitenkin yli 1,5k.. Oli kyllä sen arvoistakin, 2v vanha ja pesee edelleen suurimmalla osalla( jos ei puhuta useiden tuhansien koneista) kaupan laitteista lattiaa Mutta joo, alesta varmasti saa hyvän peruskoneen takuulla kun tietää vähän mitä ostaa.
#3
Lentotoiminta / Vs: DRL simulaattori
joulukuu 07, 2016, 01:15:26 AP
Juu tässä just toissa päivänä latailin, oon tykänny. Kentät on mukavan isoja niin niissä riittää sisältöä pitkäksi aikaa ja fysiikkaa hiukan omaan makuun muokkaamalla mallintaa varsin mukiinmenevästi oikeaa kopua. En ole kilpaa kokeillut lentää kun se ei itseltäkään ihan noin ahtaissa paikoissa taitu mitä nuo radat( noihan on muuten aitoja, olemassa olevia ratoja joita jenkeissä lennetään DRL sarjassa in case you didn't know) on mutta freestylestä olen kyllä nauttinut kovasti. Hyvää reeniä näin talvella vaikka whoopin omistankin
#4
Yleistä höpötystä / Vs: Viimeisin multeihin liittyvä ostokseni
marraskuu 10, 2016, 10:58:06 AP
Semmonen kasa tuli pari vk takaperin josta sit loppuviimein kasaantui whooppi, kuulemma eka rakon Suomessa beebrainillä( ei täysin 100 varma mut hyvin tod.näk) Nyt jo 30 akkua takana ja hyvin toimii. Taraniksella ihan eri lentää kun tuon omalla xbox ohjaimella jolla sm-kisoissa lensin. Sit täytyy varmaan vaan ruveta kasaamaan varaosia ja akkuja Kasa sisälsi siis :
-Rakonheli whooppiframe
-Fx798t kamera
- Tiny whoop race edition moottorit
- Beebrain
- Mylipo 205 mah akkuja 6 kpl
-rakonheli latauspiuha balance lähtöön
-Rakonheli whooppiframe
-Fx798t kamera
- Tiny whoop race edition moottorit
- Beebrain
- Mylipo 205 mah akkuja 6 kpl
-rakonheli latauspiuha balance lähtöön
#5
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
marraskuu 09, 2016, 04:34:31 IPLainaus käyttäjältä: Samppa - marraskuu 08, 2016, 06:16:00 IPHyvä et löyty ratkasu. Itsellä varmaankin vielä toi vanhempi beta ts. se mikä ikinä nyt beebrainissä vakiona olikaan. Heitin sisään mr.steelen videolla olevat pidit ja ihan hitusen eri ratet ja tuntuis pelittävän kohtuu hyvin ainakin levelillä. Acrolla en oo kauheesti päässy kokeilemaan kun ei oo vielä oikeen näpeissä tuon käyttäytyminen niin tulee seinät vähän liian vauhdilla vastaan Mut levelillä menty jo 30 akkua ja sillä alkaa kyllä jo löytyyn tatsi.
Beebrain saapui jo kotiin ja koskapa muuta ei ole vielä tullut, niin aloinpa sitten siihen perehtymään. Bindaus taranikseen meni suorilta. Seuraavaksi heitin sisälle uusimman beebrainin oman stablen 3.01 betaflight targetin. PID:t muuttui aika raakasti, palauttelin ne manuaalin antamiin alkuperäisarvoihin. Mutta noita ehkä pitänee vielä säätää. Mutta varsinaiseksi ongelmaksi iski gyron/pid päivityssyklin laitto. Nuo arvot jotenkin jumi molemmat 1khz lukemaan. Vaikka mitä koittaa, niin ei anna nostaa isommaksi. Ei CLI:ssä eikä configuraattorissa.
Onko kukaan muu päivittänyt vielä beebrainiin 3.0.1 betaa?
- Mitä PID- arvoja käytätte (tinywhoopille)? Betan heittämiä vakioarvoja vaiko beebrainille speksattuja vakioita?
- Onko onnistanut gyron päivityssykliä nostaa yli 1kHz lukeman?
Moottoreilla on nyt päivityssykli 4kHz mulla.
Kun palauttaa 2.9.1 betan, niin gyron ja pidin päivityssyklin säätö onnistaa jälleen. Eli liekö tässä 3.0.1:ssä jokin laajempi ongelma tuon suhteen?
edit: RCG:ssä tulikin jo varmistus että ilmeisesti tuossa 3.0.1 beta targetissa on tuo tarkoituksella lukittu 1kHz:iin..
Hyvin on rakon kestäny mitä sitä on jo tähänki mennessä paiskottu vähän sinne tänne. Alumiini taipuu mut sen saa taivutettua takas. Plussaa. Kertoilen lisää kun pääsen kokeilemaan acrolla jossain vähän isommassa tilassa.
#6
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
marraskuu 03, 2016, 03:00:33 IP
Joo, mineissä tehopainosuhde ihan jtn eriä. Beta tuolla taisi sisällä olla jo valmiiksi, eipä kyllä kaivannut suuria jumppailuita. Ihan kiltisti toimi niinku pitää.
Ainut miinus mikä äkkiä tulee mieleen tossa rakonissa on että usb portti jää, tai jäi ainakin itsellä, patteriholderin alle niin sitä täytyy sit irrotella että saa koneeseen kiinni mutta eipä ole iso vaiva. Muuten sopi todella hyvin, kakspuolisella teipillä ja niillä mustilla ruuveilla kii. Lisäksi vähän kuumaliimaa varmistukseksi. Just tossa tuli 6 akkua valmiiks että josko vähän kokeilis...
Ainut miinus mikä äkkiä tulee mieleen tossa rakonissa on että usb portti jää, tai jäi ainakin itsellä, patteriholderin alle niin sitä täytyy sit irrotella että saa koneeseen kiinni mutta eipä ole iso vaiva. Muuten sopi todella hyvin, kakspuolisella teipillä ja niillä mustilla ruuveilla kii. Lisäksi vähän kuumaliimaa varmistukseksi. Just tossa tuli 6 akkua valmiiks että josko vähän kokeilis...
#7
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
marraskuu 03, 2016, 01:44:00 IP
Onnistui todella helposti beebrainin paritus eu taranikseen ei mtn ongelmaa. Juurikin tolla d8:lla vaan. Eilen sain kasaan, en oo vielä ehtinyt sen kummemmin lentämään kun oli aika vähän kortilla.. ;P Luotettavien lähteiden mukaan eka rakon beebrainillä Suomessa Ps. oisit nyt ottanut niitä mylipon akkuja fpvisionaryltä samalla kun sen beebrainin, kun ostaa 6kpl bundlena niin ne on halvempia kun mylipolta suoraan.
Tuo E010 on kyllä oikeasti aika jötkäle, tuttu dremelöi sen ihqn hengettömäksi ja silti paino jäi 4g tienoille. 1,5 grammaa äkkiseltään tunnu paljolta mutta korostuu tuossa mittakaavassa. Prosentuaalisesti se on kuitenkin melkein 10 prossaa, eli verrokkina melkeimpä sama kun mini ilman gopro sessionia tai sen kanssa. Mutta varmasti aluksi aivan riittävä ja toki hyvä että kestää.
Katsotaan nyt kun pääsen lentelemään että miltä tuo rakon vaikuttaa, uskoisin että on aika kiva yhdistelmä tuo runko ja beebrain. Siltikin, nälän kasvaessa varmasti tulee toinen kevyempi ja tykimpi
Tuo E010 on kyllä oikeasti aika jötkäle, tuttu dremelöi sen ihqn hengettömäksi ja silti paino jäi 4g tienoille. 1,5 grammaa äkkiseltään tunnu paljolta mutta korostuu tuossa mittakaavassa. Prosentuaalisesti se on kuitenkin melkein 10 prossaa, eli verrokkina melkeimpä sama kun mini ilman gopro sessionia tai sen kanssa. Mutta varmasti aluksi aivan riittävä ja toki hyvä että kestää.
Katsotaan nyt kun pääsen lentelemään että miltä tuo rakon vaikuttaa, uskoisin että on aika kiva yhdistelmä tuo runko ja beebrain. Siltikin, nälän kasvaessa varmasti tulee toinen kevyempi ja tykimpi
#8
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
marraskuu 01, 2016, 07:23:52 IPLainaus käyttäjältä: Samppa - lokakuu 31, 2016, 04:31:02 IPTota rupesin itsekkin funtsimaan että eikös sitä ihan tolla d8 moodilla ajella ja mulla kans antaa ihan kiltisti eu-lbt sen.. Joku meinas että pitää olla non eu mutta tarviiko jos saa ilman sitä d8:n??Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - lokakuu 31, 2016, 03:35:01 IPHiilarirunko toki painavampi että mikään järkyttävä raketti ei ole mut varmaankin riittävä. Tod.näk näitä tulee useampi kun alkaa tuotteita olemaan tarjolla hyvin ja halvallakin
Itse otin akuiksi mylipon 205 mah, tuntuvat olevan suosituimpia ja varmasti laadukkaita. Kannattaa pitää mielessä että nopeammilla ( 17000kV) moottoreilla 160 mah ei riitä antamaan virtaa. Esim steele oli moisen saanut hajotettua noilla nopeammilla moottoreilla mutta ~200 mah jaksaa kuulemma ihan ok.
Tuo hiilarirunko on itte asiassa 0,5g kevyempi ku toi E010 muovinen. Ja ero ei iso inductrixin alkuperäiseenkään. Joten sen puolesta ei pitäs olla ongelmaa.
Pitää vaikka noita mylipon akkuja ottaa kuhan enste runko ja nuo nanot tulee. Näkee miten ton malliset akut istuu kyytille.
Tuo beebrain toiminee suoraan eu-lbt taraniksessa d8 moodissa?
Niin ja vertasin hiilaria tietty tohon orkkis inductrixiin, onhan toi EO10 tosiaan painavahko. Ero ei tavallaan ole iso, mut prosentuaalisesti itseasiassa aika paljon ;p Eli sinänsä jos hakee ultimaattista suorituskykyä niin rakon ei oo varmaa oikea valinta mut ite otin sellasen ihan siks kun tiedän että sillä tulee kräshäiltyä ja paljon, niin kestää sit ainakin vähän paremmin. Orkkiskin toki kestää rajallisesti kun tekee struteille liimavahvikkeet mutta on hiilari vs muovi aina parempi ;P Huomenna pääsis kasaamaan, vähän syyhyttelee..
#9
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
lokakuu 31, 2016, 03:35:01 IP
Mulla on toi hiilari, sehän on siis rakonhelin tuote. Tai siis odottelee kiltisti Fpv Ninjojen secret basessa kasausta kun se mulle insomniasta kulkeutui. Saas nähdä, odotukset aika korkealla kun otin beebrainin kanssa kaveriksi. Kiva päästä kokeilemaan mtn tuollaisen tunetus onnistuu ja onko potkua millä tavalla. Hiilarirunko toki painavampi että mikään järkyttävä raketti ei ole mut varmaankin riittävä. Tod.näk näitä tulee useampi kun alkaa tuotteita olemaan tarjolla hyvin ja halvallakin
Itse otin akuiksi mylipon 205 mah, tuntuvat olevan suosituimpia ja varmasti laadukkaita. Kannattaa pitää mielessä että nopeammilla ( 17000kV) moottoreilla 160 mah ei riitä antamaan virtaa. Esim steele oli moisen saanut hajotettua noilla nopeammilla moottoreilla mutta ~200 mah jaksaa kuulemma ihan ok.
Itse otin akuiksi mylipon 205 mah, tuntuvat olevan suosituimpia ja varmasti laadukkaita. Kannattaa pitää mielessä että nopeammilla ( 17000kV) moottoreilla 160 mah ei riitä antamaan virtaa. Esim steele oli moisen saanut hajotettua noilla nopeammilla moottoreilla mutta ~200 mah jaksaa kuulemma ihan ok.
#10
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
lokakuu 31, 2016, 12:01:12 IP
Tuolta fpvisionaryn verkkokaupasta saa ainakin rakonhelin hiilari/alumiinirunkoa joka on ainakin kestävä. Mut voi olla et toi muovinen on parempi, ainakin kevyempi. Kannattaa vähän googletella mistä sitä saa, tosin visionaryltä saat koko paketin tarvittaessa joka sisältää rungon moottorit jne. Moottorit tosin saa edullisemmin kiinasta chaoli nimellä. Banggoodin fx987t tms vastaava on varmaa yleisin noissa käytetty mut eachinen vastaava ajaa varmasti myös asiansa. Akuiksi esim mylipo.de, nitro nectar tai turnigy ~200 mah 1s. Propelit saa bänkkäristä kans ja eikai siinä, sitten sulla onkin ja about kaikki tarvittava
#11
Rakentelu ja säätäminen / Vs: Nano FPV (Tiny Whoop)
lokakuu 30, 2016, 10:57:58 IP
Juu, beebraini juttelee suoraan Frskyn kanssa ilman mitään moduuleita tai häslinkiä. Ja tukee betaflightia
#12
Yleistä höpötystä / Vs: Kopteri harrastuksen aloitus ja ebay.
lokakuu 20, 2016, 10:24:57 IP
Itsellä spiro kopterissa, vähän ne on herkkiä hajoamaan, yksi jo mennyt mutta tuo on tähän asti kestänyt. Sitten mulla on diversiteetissä finnskyn helix h3 ja foxeerin halpa mushroom. Lähettimenä foxeerin 25 mW ja eipä oo juuri tullu tilannetta tolla setillä jossa kuva olis ollu lentokelvoton, harvoin erikoistilanteissa. Minusta tuo helix oli ehkä paras tähän mennessä ostamistani kopteritarvikkeista.
#13
Kauppapaikan arkisto / Vs: Ostetaan: Tiny Whooperi
lokakuu 20, 2016, 03:38:54 IP
Kannattaa tsekata fpvisionary.com valikoima, on 140e hintaan about kaikki whooppaamiseen tarvittava siellä myytävänä ja paljon muutakin aiheeseen liittyvää. Itse juuri laitoin whoopin sieltä tulemaan.
#14
3D-tulostus / Vs: Osien tulostaminen
syyskuu 09, 2016, 02:21:01 AP
Vaikutti kiinnostavalta materiaalilta tuo nylon, täytynee ehkä kokeilla jahka hieman kokemusta ensin saanut.
Prentan toimipiste tosiaan sijaitsee Kangasalla ja puhuvat suomea myös koululla ainakin oli prentan tulostimia ja tuntuivat toimivan aivan hyvin. Mutta tosiaan, myöskin tuo ultimaker ja varsinkin uudempi ultimaker 2 on todella laadukkaita ja hyviä, monien suosimia tulostimia.
Prentan toimipiste tosiaan sijaitsee Kangasalla ja puhuvat suomea myös koululla ainakin oli prentan tulostimia ja tuntuivat toimivan aivan hyvin. Mutta tosiaan, myöskin tuo ultimaker ja varsinkin uudempi ultimaker 2 on todella laadukkaita ja hyviä, monien suosimia tulostimia.
#15
3D-tulostus / Vs: Osien tulostaminen
syyskuu 08, 2016, 01:11:12 IP
Ei tarvitse tuollainen mitään tukirakenteita ainakaan kuvasta päätellen kun tulostaa vaan niin että kääntää 90 astetta eli vaakaan. Kemikaalien kestävää, hmm.. Vaatinee vähän spessumman materiaalin mut eiköhän se onnistu. Ja ei, tulostin ei ymmärrä suoraan stl tiedostoa vaan sun on pakko muuntaa se esim Curalla niin kutsutuksi g-koodiksi, jonka sää sitten laitat muistikortille ja sen perusteella tulostin tekee. Ikään kuin työstöradat cnc sorvissa jos tiedät mitä tarkoitan
Kun tulostus käytetään Curan kaltaisessa niin kutsutussa slicer ohjelmassa on etuna se, että sen ominaisuuksia voidaan hyvinkin tarkasti ja monipuolisesti muuttaa riippuen käyttötarkoituksesta, materiaalista, 3d tulostimesta jne jne.
Jos suomalaisuus on " the juttu" niin kannattaa vilkaista prentan halvin malli myös http://www.prenta.fi/shop/3d-tulostimet/278-prenta-b125-3d-tulostin.html etuna näissä kalliissa vehkeissä on laadukkaammat materiaalit, parempi yhteensopivuus ohjelmien kanssa ja muutoinkin upgradetut käyttöliittymät.
Eräs erittäin hyvä vaihtoehto on myös tämä : http://www.3d-tulostus.fi/epages/3dtulostus.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20131018-11092-264846-1/Products/ult-ultimaker-original%2B
Toivottavasti oli edes jtn apua tästä kommentista
Kun tulostus käytetään Curan kaltaisessa niin kutsutussa slicer ohjelmassa on etuna se, että sen ominaisuuksia voidaan hyvinkin tarkasti ja monipuolisesti muuttaa riippuen käyttötarkoituksesta, materiaalista, 3d tulostimesta jne jne.
Jos suomalaisuus on " the juttu" niin kannattaa vilkaista prentan halvin malli myös http://www.prenta.fi/shop/3d-tulostimet/278-prenta-b125-3d-tulostin.html etuna näissä kalliissa vehkeissä on laadukkaammat materiaalit, parempi yhteensopivuus ohjelmien kanssa ja muutoinkin upgradetut käyttöliittymät.
Eräs erittäin hyvä vaihtoehto on myös tämä : http://www.3d-tulostus.fi/epages/3dtulostus.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20131018-11092-264846-1/Products/ult-ultimaker-original%2B
Toivottavasti oli edes jtn apua tästä kommentista