Multikopterit.net keskusteluforum

Taskin tekeleet

Aloittaja taski, joulukuu 13, 2014, 06:14:08 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

taski

Se tsekkaa ne kyllä, siksi ei saa liikutella, mutta automaattinen kalibrointi olisi epäkäytännöllistä koska kenttäoloissa kopu ei välttämättä ole aina vaaterissa kun virrat kytketään.

taski

#46
VTx-antennien kanssa ollut vähän taistelua välillä; ne itse tinaillut cp-antennit toimi kohtuullisesti, mutta hemmetin hauraita ilman mitään suojakuuppaa. Avoimessa maastossa ja lähellä kun olen lennätellyt, halpis kiinalaiset pelasi välttävästi ja kestivät morttia ihan eri tavalla. Sitten tosin antennin kaapeli taittui, joten purin sen ja tinasin RG316-pigtailin puolikkaan päähän; tuo itse antennihäkkyrä on todella järeää tavaraa, ja kun se on letkussa varressa niin kestää melkein mitä vain :)

MikeK

Miks rinpuilla noiden noiden mitälie kiinalaisten kanssa? Setti Immersionin antenneita niin loppuu toimivuusongelmat ja kyllä kestää.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Certi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 26, 2015, 10:42:05 AP
Miks rinpuilla noiden noiden mitälie kiinalaisten kanssa? Setti Immersionin antenneita niin loppuu toimivuusongelmat ja kyllä kestää.

Tai Finnskyt :)

MikeK

On kokemusta ja ei kestäny.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Certi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 26, 2015, 10:43:53 AP
On kokemusta ja ei kestäny.

Haha :D No niin on! Katsotaan miten ne RaceSeries antennit kestää :) Speksien mukaan ainakin pitäs olla kestävät.

taski

Joo kyllä ne antennit vaihtuu Immersionin tai Finnskyn tuotteisiin - kunhan nyt ensin päivitän laillisilla taajuuksilla toimivan videolinkin diversity vastarilla  ;D  Tässä vaiheessa kun torppailee, niin noita halpiksia ei tarvitse niin sääliä...

Katsotaan nyt ensin, mitä kesälomabudjetista jää käteen Saksan ja Irlannin reissujen jälkeen, kun tässä on muutenkin ollut yhtä ja toista rahanreikää ja visa huutaa hoosiannaa. Suunnitelmissa kuitenkin on kokonainen toinen miniquadi, johon sitten ymppäilee noita (edes hiukan) parempia palikoita. Ja lisää akkuja!

taski

Aiemmin tuli täällä jo kummasteltua yhtä martin 12a noparia, kun se alkoi antamaan alkupiippaukset viiveellä (välillä ei meinannut lähteä millään edes tulille). Parilla viime keikalla ei tuota oiretta ole enää ollut, mutta jotain muuta: yksi mosa pätkii ilmassa ja epäilen tuota samaa yksilöä... Lennosta on tullut sellaista keikkuvaa ja nykivää; laite kyllä lentää, mutta kuva on kuin jousittamattomasta ajoneuvosta soratiellä. Ilmiö tuntui eilen pahenevan viimeistä akkua kohti, ja matalalennosta kopu tupsahti lopulta heinikkoon kun meni turhankin epävakaaksi. Kaveri veikkasi äänen perusteella laakerivikaa, mutta ne kyllä tuntuvat hyviltä vaikka kuinka hypistelee.

Niinpä 4 kpl Dys SN20A tilaukseen...

taski

Dyssit tuli; voe mahoton miten ovat pieniä!  8)

taski

Mysteeri. Arvelin viimeksi yhden noparin aiheuttaneen häröä, ja vaihdoin kaikki dys:iin. Vaan sama lysti jatkuu: Pari akullista menee kuin juna, kolmannella alkaa vähän nykimään ja vapisemaan lennossa, neljännellä meni jo hyvin epävakaaksi ja jopa pysäytti yhden mosan puoleksi sekunniksi. Sain ehjänä alas, ja heti kokeiltuna mosat (ja noparit) kylmiä ja laakerit tuntui/tuntuu ihan hyvältä. Pitää vissiin kopsata konfaus toiseen lautaan ja kokeilla oliko siinä...

taski

Eipä ollut fc:ssäkään vika, oireet jatkuu... Moottorit vaihtoon, jahka saa tuon lomareissun alta pois.

taski

Nonni. Väpättely ilmassa jatkui, ja tuli jo yksi varoittava glitsi, mutta eihän sitä voinut uskoa vaan piti sitkeästi lentää... Sammui ilmassa ja tuli alas kuin kivi; yksi armi ja pari potkuria saldona. Mutta mikä kettu siinä tekee tuota väpätystä? Noparit on vaihdettu ja kokeiltu toisella FC:llä; moottorit on jo tulossa, mutta ei kai viallinen moottori voi koko katiskaa sammuttaa ilmassa?

https://youtu.be/GTOjOXIZ2eo

taski

Katsojien pettymykseksi torpin sattuessa ei ollut Mobius tulilla  ;D

BTW, mosissa ei tunnu välyksiä ja ovat ihan kylmät lennon jäljiltä. Akku (Rhino 3s 1550) näytti torpin jälkeen 3.85 lepojännitteitä joka kennossa (kuten pitikin alle 3 min rauhallisen lennon jälkeen); pitäisi tehdä jonkin sortin kuormitustesti toki. Mutta samat oireet kaikilla akuilla, joten en epäilisi niitäkään ensimmäisenä.

IleFPV

3 minuuttia rauhallista lentoa ja kennojen jännitteet oli jo 3.85?!

Olisko akkujen vaihdon aika vai paljonko sun mini painaa??

Eikö tollaset lukemat pitäisi tulla vasta aikasintaan tuplasti tollasen ajan jälkeen?
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Millaset säädöt fc:ssä?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"