Multikopterit.net keskusteluforum

kk fc säätö arvot

Aloittaja drift, tammikuu 31, 2015, 04:39:59 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

drift

morjens sain vihdoin 250 lentämään mut säädöistä vähän.  millä arvoilla ootte saanu toimimaan kunnolla kun pgaineja ´säätelee niin en saa sitä sitä rauhallisesti pysymään paikalla vaan se lähtee heti hakemaan johonkin suuntaan oon kyllä yrittänyt kaikenlaista tietoo vaan ei oo vielä tarpeeksi vaikka noita ohjeita lukeekin kiitos etukäteen 

aprepo

Kokeiletko leijutella sisällä, ulkona tuulessa vai missä?

Gainit lähinnä vaikuttaa siihen, miten hanakasti lauta korjaa kopterin asentoa. Liian isot gainit näkyy kopterin tärinänä (oskillointi) ja liian matalat lähinnä laiskuuteta. Ei vaikuta varsinaisesti siihen, pysyykö kone paikallaan vai ei. Se riippuu mm. tuulesta, trimmeistä, jne. Jos käytössä on vakautus (lauta pyrkii pitämään kopterin vaaterissa), paljon vaikuttaa se, missä laudan mielestä vaakataso on. Eli miten on kalibroitu. Rate moodissa (manual, ei mitään auto level toiminnallisuuksia) joutuu tietysti ohjaamaan koko ajan, eli kopteri jää tikuista irrottaessa siihen asentoon kuin mihin se on ohjaimilla kallistettu. Luonnollisesti silloin paikallaan pysyminen on ohjaajasta kiinni.

Jos muistelen oikein, niin KK:lla laitetaan ensin subtrimmillä trimmit siten, että KK:n mielestä ohjaimet on keskellä. Sitten vasta aletaan säätämään gainia.

itse säädän gainit hehtaarille ensin yksinkertaisesti nostamalla kopterin ilmaan varovasti. Sitten mm. pomputtelemalla paikoillaan (yleensä oskilloi enemmän isoilla kierroksilla), lentelemällä vähän LOS:na ja loput sitten muutamalla kokeilulennolla. Yleensä tärinät näkee mobiuksen nauhoituksesta enää sinä vaiheessa. Idea on että nostetaan kunnes tärisee, sitten vähän alas kunnes tärinät loppuu.
"Ei tää kulje kovempaa!"

drift

jep sisälla leijuttelin autotilassa on helppo lentää mut ilman tuntuu et lähtee jatkuvasti lapasesta jos nostaa gaineja muuten on liian rauhallinen korjauas ja vaeltelee tosi helposti mut niin ku jo sanoin on eka tämmönen joten en oikein tiedä kuinka pitäis toimia, ulkona vaan satoi ja tuuli joten ei asiaa sinne nyt oon koittanut löytää keskitietä helpon leijuttelun ja kunnon korjauksen kanssa mut se ei taida olla helppoa..

aprepo

Matalalla maaefekti saa kopterin vaeltelemaan sinne tänne ja sisällä lisäksi tulee vielä seinät mukaan kuvioon, ei se paikallaan pysy vaan joutuu lentämään koko ajan. Ulkona silleen metri-puoltoista korkeutta vähintään, niin alkaa olla tasaisempaa ilmaa.
"Ei tää kulje kovempaa!"