Multikopterit.net keskusteluforum

Suosituksia laturin vaihtoon?

Aloittaja peekoo82, huhtikuu 17, 2015, 01:49:06 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

IleFPV

Ja jos uutta päädyt ostamaan, niin katso myös että onnistiu LiHV-akkujen lataus koska ne tulee varmaan vakiintumaan tässä varmaan jo alkavan kauden aikana.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Samppa - tammikuu 29, 2016, 07:58:32 IP
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=61442
Mutta oisko jotain vielä parempaa, vai oisko tuo hinta-laatusuhteeltaan hyvä? Onkohan tuo latausteho 50W käytännössä 4x50W vai yhteensä kaikille neljälle piirille? Jos yhteensä, niin ei kovin häävi...

Tämä ois tietenkin vielä kuninkaallisempi, mutta ei mitään kovin julmia akkuja ole tarve ladata, joten ylemmässäkin riittänee potku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=82842


Kyl se tommosessa laitteessa on per kanava vaikka on vähän pöljästi ilmoitettu(jonku muun kohdalla voi olla toisin), eli 4x50w. Sisältää uskoakseni jotain 4kpl Imax kopioita. 50w on vielä minien kans ihan kiva, kun on useampi kanava käytössä, mutta ei niistä irtoa kuin jotain n. 4.1A 3s ja  3,3A 4s akuille. Saa akusta riippuen posottaa täysillä virroilla minienki akkuja tai useampaa tarsurilaudalla, jos haluaa säästellä niitä. Suosittelen kuitenki hommaan jotain vähän tehokkaampaa, jos joskus on aikomusta siirtyä isompiin vehkeisiin, kun ei se 50w riitä lataamaan esim. 5000mah edes 1C:n virroilla.

Toi EuroRC:n vehje näyttää fiksummalta tehojen puolesta. Minin akkujen kans riittää varmasti loistavasti. Toi Reaktrori ois kyllä laatuvehje, mutta yksikin tommonen 300W Reaktori riittää minien akkujen latailuun tasurilaudan kanssa loistavasti. Itse latailen semmosella minin akkuja ja virtalähteenä 515w HP:n servupoweri. Noi 300w Reaktorit on icharger 206b kopioita ja niitä on tossa koko höskässä 4kpl. Osiltaan lienee identtisiä Reaktorit ja iChargerit. Toi tarttee vaan 1200w virtalähteen ja mieluusti 28VDC, eli semmonen tarttis rakennella jostain servupowereista.

Lainaus käyttäjältä: IL3 - tammikuu 29, 2016, 09:22:55 IP
Ja jos uutta päädyt ostamaan, niin katso myös että onnistiu LiHV-akkujen lataus koska ne tulee varmaan vakiintumaan tässä varmaan jo alkavan kauden aikana.

Jaa uutta akkutekniikkaa.. Ei taida kovin moni viimevuonna myydyistä latureista suoraan moista tukea, ei varmaan Reaktoritkaan? Kai varmaan lataan pystyy mutta jännitteen jää alakanttiin. Pystysköhän ne päivittään? Imax ja Accucell vehkeille hieman hankalampi homma, mutta tehtävissä jos joku tekee softan ja itse jaksaa värkätä.




IleFPV

Jollain softalla muistaakseni onnistui jos ei suoraan voi laturista määrittää että lataa kennot 4.35v.

En ole vielä omasta laturista (iCharger 106b+) ehtinyt asiaa tarkistaa.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

mikkox9x

#33
Lainaus käyttäjältä: IL3 - tammikuu 29, 2016, 09:37:49 IP
Jollain softalla muistaakseni onnistui jos ei suoraan voi laturista määrittää että lataa kennot 4.35v.

En ole vielä omasta laturista (iCharger 106b+) ehtinyt asiaa tarkistaa.

Voi näköjään nostaa 4.3v asti, mutta se loppu 0.05v jää uupumaan. Ei ainakaan vielä löytyny tietoa, että ois uudempaa firmistä saatavissa. Pitää jatkaa tutkimista. Voikohan tohon Reaktoriin lykätä suoraan iChargerin firmiksen, vai tartteekohan omansa (iCharger 206b - >Turnigy Reaktor 300w)? Kai noi nyt on päivitettävissä ylipäätään?

proffa84

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - tammikuu 29, 2016, 09:32:20 IP
Imax ja Accucell vehkeille hieman hankalampi homma, mutta tehtävissä jos joku tekee softan ja itse jaksaa värkätä.

kyl tuolla chealilla iimaksit ja akkasellit hoitaa noikin jänöt surutta-> https://github.com/stawel/cheali-charger

tietty vaatii hyvän yleismittarin kalibrointiin(tarkan) ja vähän osaamista  ::)

Samppa

#35
Tällanen paraboardi käynee siis äkikseltään katsottuna suoraan Accucellin perään. Tuo balansseriliitin ilmeisesti normi 6S akussakin oleva liitin.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__49410__HobbyKing_Safe_40A_Parallel_Charge_Board_for_4_Packs_2_6S_XT60_EU_Warehouse_.html

Pitääpä nyt ensihätään hankkia tuollainen ja kesemmällä alkaa miettimään sitten laturin päivittämistä parempaan useampikanavaiseen (LiHV tuella...).

Tällä hetkellä isoimmat akut mulla on lennokkikäytössä, mutta nekin on vain 3S 2200mAh ja 4S 1800mAh kokoluokkaa, joten ei ole ongelma accucellille ja jakolevylle nekään.

edit: On tuossa jakolevyn käytössä tietenkin se ongelma että kun lentää ensin akullisen, panee sen laturiin ja tovin päästä lentää toisen akun, niin mitenkä sitten käyttäytyy lataus jos sen keskeyttää ja heittää vauhdista tyhjän akun mukaan lataukseen. Ja taas tovin päästä lisää kolmannen akun kun ensimmäinen alkaa jo olemaan täynnä (tai olisi ollut jos yksin olisi saanut latautua)... Jos kerralla ensin lentää kaikki akut tyhjäksi ja panee sitten laturiin niin ei ongelmaa. Mutta jos tulee tuolleen tipoittain akkua lataukseen, niin tuo levy ei taidakaan olla enää niin kätevä.

mikkox9x

#36
Toi on ihan hyvä ja laadukkaan olonen lauta, itsellä moinen. Sulakkeetkin siinä hyvä niin voi pelastaa vahingoilta. Niin jännitteiden pitäs olla suunnilleen samoilla tonteilla. Tosta nyt on ollu eri mielipiteitä, mutta tolle laudalle ohjeistetaan, että max. 0.2V eroa. Itte vetäy varmanpäälle, että kaikki suunnilleen tyhjiä ja tota ohjetta pienemmällä erolla, mutta kai se on ok vetää ton 0.2v mukaan.

E: Ja se 0.2V on per kenno, niin loppupeleissä se on tosi paljon, etten nää rinnakkaislatauksessa suurta ongelmaa. Kuitenkin akut lennetään pääasiassa tyhjäksi ja itsellä ainakin asettuu useimmiten paljon likemmäs toisiaan. Sitte kun on kentällä niin on sama ladata tommosella 50w pikkulaturilla yksittäin mitä C-arvot antaa myötän, hieman hitaaksi käy useamman lataus siinä  ;).